2011. dec. 25.

Berkley Pulse


Berkley Pulse bottal kapcsolatosan szerzett tapasztaltakat szeretném megosztani veletek.Ez egy IM7-es anyagból készült,Fuji Alconite gyűrűkkel van ellátva,osztott nyél és egy kicsit diszkós fíling.

möchte die Berkley Pulse vorstellen. Material ist aus IM7, Ringe  aus Fuji Alconite, geteilte griff und ein bisschen Disco effekt.

Tavaly mikor elkezdtem újra a pecát és azon belül a pergetést nagyon nem voltam tisztában benne milyen botot is vegyek. Régen abban a tudatban voltam,hogy 2,70-3,00m az ideális pergető bot. Sok fórum olvasás és érdeklődés teljesen összezavarta bennem mi is kell nekem. Szerencsére volt egy olyan ismerősöm,mint Benyhe János aki igen rég műveli ezt a horgászmódszert,gondoltam megkérdem mit javasol. Kacsingattam már a Pulséval és ha ár/érték arányban szeretnék egy pergető botot akkor az jó választás.Nem bántam meg a vásárlást igaz eleinte idegenkedtem a rövid és osztott nyeles botoktól. Jelenleg három is van már belőle: 1,80m 2-8g; 1,90m 5-20g; 2,18m 15-40g. Ez végül is lefed mindent. Ezeket szeretném bemutatni.

In Jahr 2010 habe ich wieder mit angeln angefangen darunter mit Spinnfischen. Hatte keine ahnung was für eine Rute ich kaufen sollte weil früher immer die 2,70-3,00m die ideale Rutenlänge wahren.
Nach langen lesen und nachfragen haben mich noch unsicherer gemacht. Zum glück habe ich in meinen bekannten kreis ein sehr guter angler János Benyhe der mir geholfen hat in sache rutenwahl.
Hatte die Pulse schon in engeren wahl obwohl von getrenten griff nicht viel hilt. In meinen besitz waren: 1,80m 2-8g; 1,90m 5-20g; 2,18m 15-40g  so zu sehen bedekt sehr viel ab.

Gondolom páran megkérdik miért is három belőle. Nos, annó még csak az 5-20g és a 15-40g volt meg és idén szereztem be ca 2 hónapja a 2-8g-ost. Nos az előző kettő jó páros hiszen holtágakon az 5-20g volt aktív míg a folyón a 15-40g került bevetésre. Menjünk sorba...

Sicher fragen sich einige wieso 3Stk davon. Eigentlich die erste war die 5-20g dann kam 15-40g als ergänzung dann später die 2-8g.

Berkley Pulse 5-20g-os botot tavaly vettem ami nagyon jól szolgált a környékbeli holtágakon. A bot maga elég feszes /ami az összes Pulséra jellemző/.Következő csalikat dobáltam vele: körforgó 2-4/kevésbé/; kanalak, kis Effzet egészen a 16g-ig,de volt,hogy 20g-os Slim is elment vele. Itt már óvatosan kell azért bánni vele. Wobblerekkel sem volt gond igaz legtöbbet gumiztam vele. 3g-8g fej mehet vele. Idén még DS-re is befogtam és működik...nem az ő pályája és inkább a gumit szereti jobban. Akár még sügerezni is jó de ahoz jobb a kistestvére a 2-8g.

Die  Berkley Pulse 5-20g in Jahr 2010 gekauft. Ist ein sehr straffes Rute. /eigentlich sind alle Pulse ruten straff/  Spinner von Größe 2-4, Effzet bis 16g obwohl ich ab und zu auch 20g Slim auch geworfen habe. Wobbler konnte ich auch ohne probleme benutzen. eigentlich habe ich für Gumis benutzt. Von 3-8g Kopf gings auch für DS.


Berkley pulse 15-40g: nos erre a botra 20kg-os hari is beköszönhet. Nagyon feszes pálca és jól dolgozik a hal alatt. Ez a bot a nagyobb csalikra van belőve. Mélyre törő wobblerek, nagy kanalak, legutóbb a Dunán ezzel fogtam a 82cm-es csukámat. Itt 15g fej és 5" Twister volt a csali ami nem
volt gond a botnak.

 Berkley pulse 15-40g: die ist stark genug auch für 20kg Wels. Ist sehr straff und arbeitet unter Fisch sehr gut. Dieser Rute ist für größere Köder eingestellt. Für DD große Blinker, letzte mal habe ich an der Donau ein 82-er Hecht gefangen mit 15g Jig 5" Twister.



Berkley Pulse 2-8g: Könnyű kis pálca.Nemrég szereztem be ezt a botot. Hogy miért?  Mert egyre többet pecázok kis csalikkal ami megkönnyití dolgom az 5-20g-al ellentétben. Sajnos kisebbek már a halak is. Ez a bot a 2-6g-os fej dobható vele /nem próbáltam nagyobbal/ viszont alkalmas akár DS-re is. Környékünkben még nem akadt ellenfelére így nem tudom megmondani mekkora az a hal amire be lehetne lőni.

 Berkley Pulse 2-8g: leichte Rute.Gute ergenzung zum 5-20g Rute. Die Fische sind leider immer kleiner und muß immer kleinere Köder verwenden. 2-6g Jig ohne probleme... für DS ist auch gut. In unseren Gewässer gabs noch kein gegner.



Készítettem pár képet mikor a három bot egymás mellett van:

Habe paar Bilder gemacht:








 Látható,hogy a nyelek eltérőek. Balról-jobbra: 2-8g;5-20g; 15-40g

Können wir sehen das die Griffe unterschiedliche länge haben von links nach rechts  2-8g;5-20g; 15-40g





Jobb szélen van a 15-40g ahol a keverő gyűrű már kétlábas.

Rechts 15-40g 






Végeredmény: Mindhárom botot szeretem. Nem bántam meg megvételüket mert nagyon jó kis kezes botok. Eleinte rövidnek tűntek de később kiderült nagy hasznát veszem főleg cserkeléskor. Ár/érték arányban szerintem jó választás mindenkinek még diszkós kinézete ellenére is.

Fazit: aller 3 Ruten mag ich. Habe nicht bereut die gekauft zu haben. Beim ersten habe ich gedacht  ist zu kurz aber habe schnell damit befreundet gerade wo viele Bäume sind. Preis/Leistung ist Top.


Az új verziót "Berkley Pulse Evo"-t még nem fogtam így véleményt nem tudok rá mondani. Igaz az ára igen magas...

Die neue Version "Berkley Pulse Evo" hatte ich noch nicht in meine hände. Ist aber wäsentlich teuerer.

Akit érdekel itt még árulnak a ebből a verzióból :
http://www.am-angelsport-onlineshop.de/advanced_search_result.php?keywords=berkley+Pulse&search_in_description=&x=0&y=0&osCsid=c7d39f0af19983e34f12ccafbe3956d8

Hier gibt's noch von dem:
http://www.am-angelsport-onlineshop.de/advanced_search_result.php?keywords=berkley+Pulse&search_in_description=&x=0&y=0&osCsid=c7d39f0af19983e34f12ccafbe3956d8


Üdv.
Gruß
Csaba

12 megjegyzés:

Üdv Csaba!

Érdekes, hogy egy botcsalád, hogy meg tudja fogni az embert. Én a skeletor 2-es szériával jártam így. Valahogy a pulse szerintem túl merev, és ami nem hajlik az eltörik...

Amúgy a természerfotókat is te csináltak? Mert ha igen szivesen pergetnéd egyet veled fényképezőgép társaságában. Rég keresnéd egy olyan közeli embert, aki mind a 2 témához ért...

Szia!

Engem megfogott,de van utódja... :D

A fotókat természetesen én csináltam! Saját les saját projekt.

Az túlzás,hogy értek hozzá...mondjuk úgy amit eddig tapasztaltam azt tudom realizálni.
üdv.
Csaba

Szia Csaba!

A 15-40g-os pulse-zal mekkora a legkisebb wobblwr ill. tw.fej amit még kb. elfogadható távolságra(10-15m) el tudsz dobni?
A 2-8g-os pálca is elég gerinces?
Köszi.
Gábor

Szia Gábor!
Nos ha jól van összeállítva akkor a 7g-tól dobható. Az alatt nem nagyon. Ahhoz túl kemény a vége. A legkisebb gumi az 8cm és 6g fej volt. viszont 10g-tól érzi jól magát. De bírta a Dunán a 15-20g fej + 5" twister/gumihal símán ment vele. A 2-8g-ot elég gerinces. nos ez az apró csalikra jó pl 2g fej 3,5cm gumihal,max az 2,5" 6g fej,de az 5cm wobbik símán mennek vele... ennél szerintem még többet is tud csak nem használom másra. 0,06mm nano csodákra képes not-&-knot-al. Keresel ilyen botot? írj e-mailt... üdv.Csaba

Szia!
Bocs, dobnál egy mailt ide: gabofere@gmail.com
Köszi. Gábor

Szia Csaba!
Jó a cikk és a fotók is!
Én is régóta szeretnék egy 2/8-ast, de csak most szántam rá magam a vásárlásra. Sajnos már mindenhol csak az új EVO-t találom igen borsos áron. Nincs esetleg ötleted, hogy hol lehet szerezni ezt a régebbi típust?

Szia Csaba!
Jó a cikk és a fotók is!
Én is régóta szeretnék egy 2/8-ast, de csak most szántam rá magam a vásárlásra. Sajnos már mindenhol csak az új EVO-t találom igen borsos áron. Nincs esetleg ötleted, hogy hol lehet szerezni ezt a régebbi típust?

Köszönöm!
Andor

Szia!

annyit tudok segíteni,hogy nézz szét itt: http://www.am-angelsport-onlineshop.de/Berkley-Pulse-Spinnrute-602L-183m-2-8g-Hammerpreis_p9149_x2.htm

nekik még van raktáron ha jól tudom...

Köszönöm a gyors választ! Bár postázással nem tudom hogy állnak... hátha tudnak Pestre is küldeni.
Üdv.: Andor

Leküldik ha kell... viszont akkor ha jól láttam nyom a postán rendesen mivel botról van szó.

szia csaba!

milyen orsóval használod? a képen az egy zauber? ha igen akkor melyik méret?

milyen damilt szoktál használni? fonott, mono, esetleg nano?

(egy 5-20 as pulse vásárlása mellett szántam el magam, ehhez nézek kellékeket :)

Szia!

Nos már áttértem a multira így a régi tapasztalatom tudom veled megosztani.
Az 5-20g-ot egy Daiwa Certate 2500-as orsóval használtam. A zauber 2000-es a 2-8g-os boton volt /lásd a képet/ nos nagyon elég szerintem a Zauber orsó. Ha finomkodsz és nagy nagy hal akkor a 2000-es méret is elég ha viszont keményíteni akarsz akkor pedig 3000-es méret. Nagyon jó orsó a Zauber igaz nekem a régi verzió volt...Monofilt nem szoktam használni talán 1% fonott párti vagyok. a 2-8g és 2000-es zauberen 0,08mm-es nano volt amit not-a-knot kapoccsal tökéletes. nos az 5-20g + certate kombináción pedig 0,12mm-es Daiwa 8braid zsinór volt. 0,10-0,12mm között választanék mivel jó lesz a dobótáv és kellően erős is. kérdés mire akarod használni.

Cs.