2013. szept. 17.

Tiszai holtágak

Összegezném utóbbi két horgászatomat ebben a posztban. Holtágak hal állományára voltam kíváncsi, vajon milyen halak lehetnek benne.

Ezek a holtágak sajnos évről évre kevesebb halat tartanak. Mindezek ellenére megpróbáltam, hátha...

Az idő szép volt és ígéretes. Viszont rablásnak nyoma sincs. A parton keszegeznek,pontyoznak több-kevesebb sikerrel. Gyorsan vízre rakom kajakom és már indulhat is a peca.

Régi helyeket kezdtem el vallatni fenék közelben. Egy kicsi pöccintés volt csak közel 20 perces dobálás után. Ezt követően apró rablásokra lettem figyelmes. Reménykedtem a csukában,de közelebb érve láttam balinok rabolgatnak. Bevetettem a gumis szerelést és sikerült 16db-ot elcsípnem. Nem volt méretes köztük.


 
  



Sajnos a célhal nem mutatta magát már-már megkérdőjelezem,hogy van-e benne.

Másnap más terepre mentem. Ez is egy tiszai holtág ami régen nagyon jó csukás vízként lehetett számon tartani. Madarak vannak szép számban...





A szélében sügérek hajtották a kis halakat,sikerült is elcsípnem párat belőlük. Majd ezt követően rápróbáltam a csukákra. Gumizva sikerült pár méreten alulit elcsípnem majd egy nagyobb törpét is.
Ezután kipróbáltam a körforgót egy kis trükkel... és lám csak maradt még egy nagyobbacska csuka a holtágban. Azért ezt a jelzőt használtam mert nem volt csak 45cm-es.






Lassan itt az ősz



Ezen a napon 1 tucat sügér és 3 tucat csuka jött.... nem volt rossz,de az a húúú de jó sem ... mindezt azért mondom mert kicsit szomorú vagyok,hogy a múltra visszagondolva milyen halakat fogtunk akkoriban a jelennel ellentétben.

Üdv.
Cs.








5 megjegyzés:

Nagyon jó peca lehetett, gratulálok.
Milyen géppel és obival fotózol? El tudod pakolni biztonságosan? Én horágszatra mindig csak kis komppaktot viszek, de azzal nem lehet ezt a minőséget hozni. A csukás action fotót pl hogy lőtted, hoyg közebn fárasztottál?

Szia!
Jelenleg egy 50d + 50/1,4 amit gyakran használok. Ezen a gépen van egy gumi tok ami védi a portól és szennyeződéstől. Ha partról pecázom akkor kabát alatt van és mikor akció van előveszem. A csukás akció kép egyik kézben a bot /rajta a hal/ másikban a fényképező és exponálok. Mivel ez egy cropos fényképezőgép így előnyösebb lenne egy kisebb gyútávú objektív.
Bármi kérdésed van írj nyugodtan...

50d cropos? Hm, azt hittam az fullframe-es.
Nekem egy 550d és 50/1.8 van de sokszor szű, főleg halfotózásra csónakon belül... volt is emiatt egyszer egy fürdésünk egy bp melletti tavaon. :)

A madárfotó már gondolom vmi 70-200...

***
Más
***
Barátommal sokat pergetünk de csónak híjján csak partról, náha bérelet csónakból. Már egy ideje mi is kajak felé kacsingatunk. Több ismerős is abból nyomja, ráadásul legyeznek.

Milyen hajótyypust használsz és milyet ajánlanál? Télen pl polár mellescsizmában ülsz benne?

Az cropos... az 5D,1Ds,6D ezek full frame. 5d-m volt és lehet lesz is majd. Csak a sorozatfelvétel lassú...Madarakat régebben 300/2,8 IS-el fotóztam,de megoldható 70-200-al is.
Amit ajánlani tudok Wildernes,Ocean,Jakson kajakok között nézegess...ezek után már csak a pénztárca és felhasználási terület szab határt.

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.